Ett dygn i Kristianstad

I torsdags förra veckan hoppade jag och Dan på ett tåg till Kristianstad där vi skulle spendera ett helt dygn. Först färdkost: islatte till mig, Redbull till Dan 😅
 
Vid 11-tiden var vi framme i Kristianstad. De hade skrivit Välkommen vid teatern och allt, man tackar.
 
Vi började med att gå hem till min mormor som bor mitt i stan i Kristianstad. Hon bjöd på kycklingsallad till lunch den gullisen. Man blir alltid så bortskämd hos mormor!
 
Klockan 13 skulle vi åka båt på Helge å.
 
En två timmar lång båttur där vi kunde kika på naturen och njuta av solen. Dessutom bjöds det på kaffe och kaka. Tycker det är så gulligt att Dan är så extremt intresserad av naturen. Guiden pratade om olika fåglar som bodde där och blommor som växte där, och medan jag knappt lyssnar så tycker Dan det är så intressant <3
 
Näckrosor.
 
Och en fantastisk sjö som å:n mynnade ut i.
 
När båtturen var färdig vinkade vi hej då till mormor och hennes särbo Helge, och promenerade bort till Best Western Hotell där vi hade bokat ett rum. Vi var så taggade på en miniweekend i stan!
 
Vi duschade och gjorde oss i ordning för kvällen.
 
Hade på mig en gammal klänning från Bubbleroom.
 
Vid 18.30 gick vi ner på stan.
 
Jag och Dan strosade runt i de gulliga små gränderna.
 
Och klockan 19 mötte vi upp mormor och Helge igen för att äta middag på Restaurang Smaca.
 
Jag beställde nattbakad griskind med potatispuré och rödvinssky.
 
Dan åt en steakhouse sandwich med pommes och drack rödvin. När vi ätit upp gick vi hem till mormor, åt glass och pratade gamla minnen.
 
På fredagen vaknade vi i en hotellsäng, åt en väldigt god frukostbuffé och checkade sedan ut.
 
Tack Kristianstad för ett fint semesterdygn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0