Midsommarhelgen: Lördag & Söndag

Lördag
I lördags efter att vi kommit hem från vår övernattning hos Carro och Johan, kände jag och Dan för att "ta vara på dagen" haha. Detta händer ytterst sällan efter en social kväll. Men det var så fint väder, och nu när vi har bil är det lättare att bege sig ut på utflykt. Så jag och Dan packade med lite mackor, överbliven dricka från midsommarafton och körde ut till Torups rekreationsområde. Även kallat "Bokskogen", cirka 30 minuter utanför Malmö.
 
Efter vi ätit valde vi att gå en promenadslinga på cirka 3 kilometer. Tanken var att vi sen skulle gå ytterligare en slinga när vi var klara, men eftersom vi blev attackerade av hästflugor kände jag och Dan att det fick räcka med skog för dagen. Här blir jag en typisk stadstjej. Vill tycka om naturen, men varför finns det så många jobbiga kryp i den?
 
Vi gick istället bort mot slottet och gick en sväng i slottsträdgården. Fin natur utan hästflugor!
 
Jag blev på bättre humör, haha.
 
Och när vi kände oss klara var det dags att åka vidare.
 
Till Klagshamn där vi gick en kort promenad vid havet. Och sedan körde vi hem för att hålla kväll. Fin lördagsutflykt!
 
Söndag
Söndagen började med en förmiddagspromenad och mjukglass med pistagesmak från Bar Italia.
 
På dagen fixade vi bara lite hemma: städade, handlade, ja sånt där. Vid 16-tiden gick vi ner till havet för att bada. Eller, ja det var bara jag som badade som ni vet.
 
Det var riktigt skönt med ett avsvalkande bad i den varma sommarluften.
 
Sedan gick vi hem, åt lövbiff med sallad, tzatziki och kryddsmör och tittade på TV. Sen var helgen slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0