Helgen: Tomatens hus och mors dag

Vi ska kika på hur min helg såg ut!
 
Fredag
I fredags var det rätt fint väder. Jag plockade fram våriga och sköna kläder som passade magen. Jag behöver köpa nya jeans, men annars kan jag använda mina vanliga kläder än så länge. Byxorna är mina gamla från KappAhl och blusen kommer från Ellos. Tyckte det var så skönt att gå ut med min graviditet i torsdags och äntligen kunna dokumentera mitt liv ofiltrerat igen.
 
När jag hade jobbat klart för dagen var det dags att hålla helg. Till kvällsmat åt jag och Dan plockmat. Ost, vattenmelon, kex, nötter och lite annat.
 
Sen avslutade jag kvällen med en långpromenad i Västra Hamnen. Såhär ljust var det klockan 21.30!! Hej sommaren.
 
Lördag
Det blev lördag och jag gick upp tidigt för att göra mig i ordning.
 
Tog på mig en ny stretchig klänning från KappAhl. Magen har verkligen börjat poppa nu. Men svårt att veta om det är bebis eller mat där inne.
 
Sen körde jag och hämtade Sarah och Lina, mötte upp Carro i Bjärred och så körde vi till Tomatens hus utanför Vallåkra! 🍅  Det var strålande väder och man kunde sitta ute.
 
På grund av coronaregler fick vi inte alla sitta vid ett bord, utan vi delade upp oss.
 
Jag och Carro beställde tomatsallad och drack rabarberlemonad till. Mmmm, mycket gott.
 
Skål där borta!
 
Sedan gick vi en runda i deras butik, och avslutade med glass från Lejonet och Björnen. Jag valde en kula lakrits, en kula polkagris och lakritstopping. GOTT.
 
När vi kände oss klara med Tomatens hus körde vi vidare till Blomsterlandet i Rydebäck. Jag behövde köpa ungefär halva butiken för att inreda min balkong.
 
Köpte en dahlia, några pelargonier och en och annan stjärnöga. Pelargonier har funkat rätt bra på vår balkong. Det är ständigt sol där och blåser en del. Vi får se hur den här säsongen blir.
 
Avslutade lördagen med att göra varma, glutenfria mackor i våffeljärnet.
 
Söndag
Det blev söndag och mors dag. Jag och Dan gjorde oss i ordning för att åka hem till mina föräldrar på fika. Hade på mig en klänning i linnemix från KappAhl.
 
Mamma och pappa hade dukat upp med fika i deras trädgård.
 
Glad mors dag mamma!
 
Hela familjen var samlad, vilket inte är ofta. Det var riktigt skönt att vi kunde sitta ute i solen dessutom.
 
Så fikade vi och umgicks tills klockan var 18 och det var dags att bege sig hem.
 
Vilken mysig helg och äntligen lite sommarväder! ☀️

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0