Lite från förra veckan

Förra veckan kom äntligen sommarvärmen. Jag och Dan har fixat vår balkong som ni vet och jag åt härliga luncher ute. Caesarsalladen från Holy Greens är en favorit just nu.
 
I tisdags åkte jag till Helsingborg för att träffa mina kollegor i verkligheten för första gången!! Jag var väldigt pepp.
 
Vi gick till Clarion Hotel Sea U för att äta lunch på deras rooftop bar.
 
Titta! Kollegor <3
 
Vi åt kycklinggryta med potatismos.
 
Och njöt av utsikten. Sedan avslutade vi dagen med att fika och jobba på Waynes Coffee. Hade så mycket energi när jag åkte hem den här dagen. Hoppas att vi snart kan ses igen!
 
Lite sommarkläder i onsdags på väg ner till barnmorskan. Är väldigt nöjd med mina naglar just nu.
 
Det gick bra hos barnmorskan. Vi lyssnade på hjärtljud och pratade lite förlossnings- och amningskurser. Det där med förlossning känns så. långt. bort. just nu.
 
På kvällen badade jag för första gången den här sommaren.
 
Det blev fredag och jag såg ut såhär i en ny, skön tunika från Ellos.
 
Magen syns inte alls i sådana här kläder, men den är inte särskilt stor än. På morgonen innan jag har ätit undrar jag om det ens finns något där inne, haha.
 
Jag åt lunch med Pierre på Spill! Har velat testa Spill länge och i fredags var det dags.
 
Åt nattbakad karré med rotfrukter. Spills affärsidé är att ta hand om råvaror som egentligen skulle kastats. De köper in råvarorna och lagar lunch på det. Fantastisk! Mer om dem kan ni läsa här.
 
På fredagkväll hade Dan sommar-AW med sitt jobb. De hade skickat hem chips, tryffelmajonnäs, chokladtryfflar och lite annat som de kunde äta under deras digitala AW. Vad trevligt! Dan korkade upp en flaska bubbel, och fy tusan vad avundsjuk jag blev. Jag saknar verkligen ett iskallt glas cava, speciellt nu när det är sommar. Men äsch, det kommer tids nog.
 
Sen var det plötsligt helg och jag åkte till Österlen med min familj, men mer om det i ett annat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0