Mina senaste mobilbilder: saker jag ätit och druckit på sistone

Tänkte att vi ska kika på mina senaste mobilbilder. Håll i er, det blir mycket matbilder haha.
 
Jag köpte en dahlia för ett par veckor sedan, och den har mått så bra på balkongen. Har fått massvis med knoppar som håller på att slå ut. Ja, tills det började blåsa jättemycket 😭Då blev den väldigt missnöjd. Men jag hoppas att vi snart hittar tillbaka till varandra igen.
 
Jag och Dan har suttit på balkongen och druckit lemonad från Kivik.
 
En söndag gjorde vi pannkakor och åt med färska bär och kesella. MMM, så gott. Pannkakor alltså, man tröttnar ju aldrig.
 
Perfekt även till lunch dagen efter.
 
En dag lagade vi även potatissallad med boursinost och råstekt sparris. Somrig och god middag. Och dessutom fick jag användning av mina loppisfat! Men mer om dem i ett separat inlägg.
 
En lunch gick jag ner på Sundspromenaden och köpte glass. En kula med marängsmak och en kula nutella.
 
Tog ett glas rabarbercider på balkongen en kväll, i mitt nya glas från Karl Fredrik på Eklaholm. Låtsades att det var rosé, men tyvärr alltså.
 
Hade lite jordgubbar över som åkte ner i frukostyoghurten. Blev själv chockad över magen på den här bilden, haha <3
 
Förra torsdagen träffade jag min gamla kollega Susanna för att äta lunch på Spill. Det var så mysigt att se henne!!
 
På Spill åt jag grillad spetskål, aioli, potatis och lite annat gott som jag inte kommer ihåg just nu.
 
På kvällen åt vi färska räkor, ost, marmelad, melon och tomater. Och ett par glutenfria vitlöksbröd från ICA som inte alls var goda. De köper jag inte igen.
 
I lördags var vi hemma hos Linnea och Robin. Vi hängde ute nästan hela dagen, men eftersom det blåste så bestämde vi oss för att äta inne. De hade dukat så fint med blommor från trädgården.
 
Till middag blev det grillad kyckling och korv med nypotatis, sallad och sås. Sommarmaaaat!
 
Och till efterrätt hade Linnea gjort en glutenfri rabarberpaj som var otroligt knäckig och god.
 
Så var det slut på mina mobilbilder med nästan enbart saker jag ätit och druckit på sistone.

Kommentarer
Postat av: M

Såg väldigt gott ut!😋 Och magen var så söt! Mini växer och frodas! Härligt att se! 👶🏼❤️

2021-06-16 @ 10:27:10

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0