Helgen: Nya glasögon, middag i Helsingborg och att matcha i lila

Vi kikar på helgen som kom och gick!
 
I lördags gjorde jag mig festfin ganska tidigt. Vi skulle på middag hos Regina och Frédéric i Helsingborg, men först skulle jag göra några ärenden på stan. Som till exempel fixa naglarna, handla gå-bort-blommor och titta ut nya glasögon.
 
Hade på mig min senaste klänning från Adoore och fick mycket komplimanger för den hos min nageltjej.
 
Men innan jag fixade naglarna sprang jag snabbt in på Nividas och tittade ut nya glasögon. Bokade synundersökning och tittade ut både nya glasögon och solglasögon. Nu är jag snart kittad inför att börja jobba i höst!
 
När jag var klar med mina ärenden mötte jag upp mina killar på Malmö C. Dags att ta tåget till Helsingborg!
 
Framme! Hej Henri min kompis <3
 
Killarna tog barnen så hängde jag och Regina i köket, gjorde drinkar och förberedde maten.
 
En frozen mojito man tackar man tackar.
 
Och så var det dags för middag! Risotto med parmachips och sallad. GOTT.
 
Sötnosarna.
 
Mmm, har aldrig gjort parmachips själv men det kommer definitivt bli en favorit här hemma.
 
Efter maten pratade vi framtida resor och lekte på golvet. Det är så kul att se Frans och Henri tillsammans. De liksom är nyfikna på varandra men interagerar inte, som jag kanske förstår att man inte gör i den åldern. 
 
Sen avslutade vi kvällen med glass, kaffe och likör innan det var dags för oss att ta tåget hem. Tack snälla för en så mysig kväll!
 
På söndagen bestämde vi oss för att ta det väldigt lugnt. En söndagspromenad fick vara lagom.
 
Jag och Frans matchade i lila. Han må vara lik Dan, men han har i alla fall mina färger.
 
Så gick vi en runda i Slottsparken, köpte kebabrulle till lunch och hängde sedan hemma resten av dagen. Klart slut på helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0