Måndag till fredag: Bad i havet, Akvariet och pastamiddag

Vi kikar på hur den här veckan har sett ut.
 
Måndag och vi övar på att sitta. Det går bättre och bättre.
 
Nu kan han sitta helt själv, men han trillar lite då och då och har svårt att pendla mellan att sitta och krypa. Men vi kommer dit!
 
Efter Dan hade slutat jobba köpte vi sallad och satte oss för att äta middag nere vid havet. Så mysigt! Jag passade på att bada i det 18-gradiga vattnet. Bättre än 16 grader som det var för någon vecka sen.
 
Det blev tisdag och vi fortsatte att öva på att sitta.
 
Sen träffade jag och Frans Niclas, Sixten, Carro och Oscar på Akvariet. Vi tittade på fiskar och ödlor och sedan gick vi över till Tekniska Muséet.
 
Vid 17-tiden var jag, Dan och Frans hembjudna till våra grannar. Vi fick champagne och åt jordgubbar på deras balkong.
 
Och sedan åt vi sushi. Mmm, som jag älskar sushi.
 
På onsdagen gjorde jag inte mycket, men på torsdagen var det 30 grader varmt i Malmö och Athena och hennes bebis Alve kom hem till oss på besök. Vi gick ner till havet och badade.
 
Sedan fyllde vi vår bebispool på balkongen med lite vatten och svalkade oss där.
 
Som Frans älskar att bada <3
 
I fredags var vi hembjudna till Johanna och Steve på middag. Klockan 17 anlände vi till detta härliga snacksbord.
 
Johanna och Steve har två döttrar, Ellie och Ina och Ina är ungefär 3 månader yngre än Frans.
 
Gullungarna!
 
Johanna och Steve bjöd på en riktig pangmiddag med pasta med salsiccia och sallad och mozzarella. Mmm, så gott! Till efterrätt blev det hemgjord blåbärspaj.
 
Sen körde vi hem runt 22-tiden och Frans somnade i bilen.
 
Vilken fin vecka!

Kommentarer
Postat av: M

Så mysigt det såg ut, både bad och mat! ❤️

2022-08-07 @ 16:06:51

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0