Nyårsafton 2021

Vi kikar på hur vår nyårsafton såg ut!
 
Den blev ju lite annorlunda i år och ganska lugn för vår del. Jag och Dan gick upp tidigt för att hinna göra oss i ordning utan stress. Klockan 14 redan skulle vi vara hos Carro och Johan i Bjärred.
 
Familjeselfie <3 Frasse tog en powernap under tiden.
 
Jag hade på mig den här klänningen från MQ som är på rea nu och ett diadem från By Malina.
 
Hos Carro och Johan var det fint nyårsdukat.
 
Och vi startade dagen med champagne och tilltugg. Mmm, brieost!
 
Skål för 2022!
 
Niclas och Sixten var stiliga!
 
Mina killar <3 Frans bara sov och sov.
 
Vi passade på att ta familjebilder.
 
Sarah, Niclas och Sixten.
 
Carro, Oscar och Johan. Mysigt nyårsgäng!
 
Vi pratade och umgicks och lekte med barnen.
 
Klockan 17 var det dags för förrätt.
 
Hummersoppa! Vi hade beställt catering och kom på att vi ätit hummersoppa till förrätt tre år i rad nu. Nästa år får det bli något annat, haha.
 
Frasse hade vaknat lite tidigare för att käka, men somnade sedan om lagom till förrätten.
 
Till varmrätt åt vi kalvfilé med morotspuré, potatis, sky och grönsaker. Gott!
 
Och till efterrätt fick vi en färdigkomponerad chokladmousse med halloncoulis.
 
Klockan 22 kramade jag, Dan och Frans alla hej då och tog taxi hem. Frans blir ganska gnällig på kvällarna just nu och jag gör inget annat än att amma tills vi ska sova, så vi kände att det var ganska lagom att åka hem då.
 
Så firade vi in tolvslaget hemma. Utanför vår balkong smälldes raketer men inne hos oss åt vi nattpasta och tittade på BingoLotto. Orkar inte så mysigt ändå.
 
Och det var vår nyårsafton 2021!

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Det låter som ett väldigt mysigt nyår!

2022-01-09 @ 16:03:52
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0