Vecka 3

Idag har jag varit på efterkontroll hos min barnmorska och allt gick bra. Vi pratade igenom hela förlossningens händelseförlopp och jag kan nu ärligt säga att jag kan titta tillbaka på det utan ångest. Det känns så skönt.
 
Så nu är det vecka 3 och andra veckan hemma själv. Jag blir kärare i min bebis för varje dag. Förstår inte hur man kan vara så liten och söt? Nu har han börjat le när han får syn på mig också och det är så gulligt så jag dör.
 
Förra veckan promenerade jag cirka 7 km om dagen och det var precis vad jag behövde. Behövde komma ut och röra på mig, få frisk luft och lyssna på poddar. Löpträningen får vänta ett par månader till, tills kroppen helt är läkt.
 
Annars tycker jag det är väldigt läskigt med corona just nu. Jag känner många som har fått det eller som känner någon som har det. Det är svårt hur man ska röra sig ute, vilka man ska träffa och vad man ska göra. Får väl helt enkelt bara fortsätta med att vara restriktiv, inga kramar och hålla avstånd.
 
I övrigt önskar jag mig mycket sol den här veckan, att Dan ska fortsätta laga god mat och att Frans ska må bra. Ett och annat glas bubbel hade också suttit fint.
 

Kommentarer
Postat av: M

Så skönt att allt är bra och att du känner att du kan se tillbaka på förlossningen, utan att det är hemskt! 🥰

2022-01-18 @ 16:17:46

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0