Frans: 3 månader

 
Igår fyllde den här plutten 3 – alltså TRE – månader. Tiden går fort och långsamt samtidigt.
 
Hur mår du och Frans?
Vi mår bra! Frans ger mer och mer respons och skrattar och jollrar om dagarna. Det är så mysigt. Han har också blivit rätt mammig vilket innebär att jag bär runt på honom väldigt mycket.
 
Hur stor är Frans nu?
Sist vi var hos BVC var han 59 cm och vägde 5,5 kg.
 
Något som blivit annorlunda den senaste månaden?
Ja, Frans har fått väldigt mycket skorv i hårbotten. Tydligen hade Dan det när han var liten och jag hoppas det går över snart. Jag smörjer med olja flera gånger om dagen och kammar bort det som släpper. Men det kommer bara nytt och försvinner inte helt? Hojta gärna om ni har något tips!
 
 
Något du tycker är kämpigt?
Tycker det är så svårt att få Frans att sova om dagarna. Vagnen brukar funka eller att amma honom till sömns, men annars behöver jag vagga honom tills han somnar och det tar så. lång. tid. Han vill inte heller sova själv så mycket. När jag lägger honom i sin säng sover han kanske 10 minuter och sedan vaknar han och vi får börja om igen. Jag förstår ju att det bara är att fortsätta och härda ut, men det är så segt.
 
Något annat du vill ta upp?
Inget annat än att det är kul att se Frans utvecklas och han blir starkare och starkare i nacken <3
 

Kommentarer
Postat av: Sanja

Finns en salva som heter Borago för skorv. Den hjälper men luktar fruktansvärt🙈

Svar: Oh tack för tips!!
Sofie Strandberg

2022-03-01 @ 09:25:59
Postat av: Cecilia

+1 på Borago. Så effektivt

Svar: Oh tack snälla för tips!
Sofie Strandberg

2022-03-01 @ 12:19:48
Postat av: minbloggochlivet.blogg.se

Ett tips istället för att vagga honom till sömns att bara dra handen över ryggen på honom. Så gjorde jag med min son. Oftast är det att de vill känna närheten av dig. Prova det i stället för att vagga. Gör likadant när han sover i sin säng om han vaknar. Säg inget utan bara dra handen över hans rygg tills han somnar om igen. Lycka till ❤

2022-03-02 @ 22:38:00
URL: http://minbloggochlivet.blogg.se/
Postat av: Emma

Världens bästa tips mot skorv: lite olja och sen en luskar. Kamma försiktigt, vips är allt borta 😉

2022-03-15 @ 12:46:25

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0