Frans dopdag

Nu ska vi kika på Frans dopdag. Tack alla som har skickat bilder till mig! Dagen gick verkligen i ett, så jag hann knappt fotografera något själv. På fredagen innan dopet var jag, Dan, Frans och mamma och pappa i lokalen och dukade och förberedde.
 
Sedan åkte vi hem till mina föräldrar, åt middag och hämtade dopklänningen som vi fått låna av kyrkan och som var hemma hos mamma och pappa.
 
Frans somnade bums av alla förberedelser. Förstår det! Hade jag också gjort om jag kunnat hehe.
 
Så blev det lördag och självaste dopdagen! För att få Frans på BÄSTA humör så höll jag stenkoll på hans sovstunder och började såklart dagen med en promenad.
 
Sedan hem och göra sig i ordning. Min klänning är från Indiska.
 
Klockan 13 började ceremonin i Löddeköpinge kyrka. Det är den kyrkan jag döptes i när jag var liten och tyckte det var fint att Frans skulle döpas i samma <3
 
Min syster och mina bröder blev Frans gudföräldrar.
 
Vi sjöng psalmer.
 
Dopvattnet hälldes upp.
 
Och så döptes han! Frans Sebastian Strandberg.
 
<3
 
Sen var det slut och dags för dopkalas!
 
En lycklig liten familj <3
 
Kalaset hade vi i kyrkans församlingshem.
 
Dan och Frasse matchade i brunt.
 
Till lunch bjöd vi på smörgåstårta.
 
Kompisar och familj <3 
 
I september fick min kompis Sara W tvillingar och i lördags fick jag träffa dem för första gången! Ester och Alma <3 Gullungar som dessutom matchade i rutiga klänningar.
 
Frédéric och Frans!
 
Till efterrätt serverade vi hembakade citronkladdkakor med glass till.
 
För dig ska jag göra allt min älskling.
 
Sedan öppnade vi presenter och WOW vad fina grejer vi fick. Tack, tack, tack! Problemet nu är bara att vi måste flytta haha. Nej, men en lägenhet på fyra rum hade varit väldigt trevligt måste jag medge.
 
Och så var dopdagen slut. Tack till alla som kom och stort tack till mina föräldrar som hjälpte oss med den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0