En inflammerad gallblåsa och akut operation

 
I sängen bredvid mig spelar damen Olle Jönssons sommarprat på hög volym. Han är med i dansbandet Lasse Stefanz och på sin Kristianstadsdialekt berättar han om sin knappfobi. Sommarpratet får damen bredvid mig att somna, så samma sak varje kväll. Olle Jönssons och hans knappfobi.
 
Men jag bryr mig inte ens. Jag bara sover. Sköterskorna väcker mig klockan 05 och tar blodprov, sen kommer de in med frukost klockan 08. De frågar mig lite försiktigt om jag ska försöka hämta lunch själv klockan 12, kanske att jag ska äta i matsalen idag? Men jag vill bara sova. I min mobil har jag hundra meddelanden jag inte orkar svarar på. Personer som undrar hur jag mår och hur det går att vara iväg från Frans. Men jag bara sover.
 
I torsdags åkte jag till vårdcentralen för att kolla vad tusan det var som gjorde att jag hade så ont i magen. Matförgiftad hade jag trott och sedan magkatarr. Men inte förstod jag att min gallblåsa var så inflammerad att den höll på att spricka. Nu är jag hemma hos min familj igen. Hemma hos Frans. Mjölken har sinat i brösten men gallblåsan är i alla fall bortopererad.
 
Nu får vi tid tillsammans ett tag. Jag är sjukskriven och Dan är föräldraledig i cirka två veckor till. Jag ska ta det lugnt och försiktigt, låta kroppen styra och bara bli frisk nu. Nu är det verkligen fullt fokus på att bara bli frisk.

Kommentarer
Postat av: S

Krya på!
Var med om liknande och fick operera bort gallblåsan när dottern var 2 veckor gammal .

2022-05-19 @ 21:50:42
Postat av: LuuH

Stackare vad du har otur, först med operation och allt kring förlossningen och så nu detta!! Krya på dig och ta hand om varandra <3

2022-05-19 @ 23:12:14
Postat av: Lou

Usch vad hemskt, ta hand om dig. Har förövrigt följt din blogg i flera år (men kommenterat väldigt lite, tyvärr!) och vill säga bara säga att det här är en av mina favoritplatser på www, så det har varit lite tomt utan dina annars flitiga uppdateringar. Men fokuset nu är ju att du tar hand om dig själv och kryar på dig. <3

2022-05-20 @ 10:23:17
Postat av: Ellen

Krya på dig💐💐💐Hade gallstensanfall när min dotter var tre månader och det gjorde verkligen fruktansvärt ont. Hoppas du slipper smärta och blir frisk snart!!!

2022-05-20 @ 11:03:14
Postat av: Paula

Hejsan... har följt din blogg några månader och gillar din blogg.Tråkigt att du har fått blivit operarad. Du får krya på dig. Ta hand om dig och mys mycket med din familj💗. Önskar dig en trevlig helg🌸

2022-05-20 @ 14:31:35
Postat av: Isabelle

Oj! Så drastiskt och plötsligt. Hoppas du får en snabb bättring och chans att landa i det som har hänt. Så hemskt att du har behövt gå igenom detta. ❤️🫶

2022-05-22 @ 17:04:09

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0