Fredag & lördag: Show i Helsingborg och Afternoon tea

Fredag
I fredags eftermiddag stängde jag ner min dator, tog på mig kappan och åkte tåg till Helsingborg. Jag skulle se Jonas Gardell med min syster och min ena lillebrors sambo.
 
Vi åt middag på den vegetariska restaurangen Chay. Mycket gott var det. Drack rosévin och åt vårrullar.
 
Sedan traskade vi bort till konserthuset. Här ser ni Annie, min syster Sarah och jag.
 
Showen var så himla bra. Skrattade så jag grät. Men också mycket allvar i den, som det brukar vara i Jonas Gardells shower.
 
Vi avslutade kvällen med ett glas vin på Hamnpaviljongen innan vi tog tåget hem.
 
Lördag
Ny dag, ny hiss-selfie. Var iväg rätt mycket den här helgen, så var ganska trött sen när den var slut.
 
I lördags åkte jag, Sarah H och Carro till Grand Hotell i Lund.
 
Så fint där!
 
Carro är snart tvåbarnsmamma och det skulle vi fira med Afternoon tea.
 
Presenter måste man ha såklart!
 
Och så kom maten in.
 
Scones, mackor, macarons, petite choux och mycket mer. En massa té också såklart.
 
Servitrisen var så gullig och fin. Hon satte en flagga på bordet för att göra det lite festligare och erbjöd sig att ta bild på oss. Sen åt vi mycket och länge tills vi knappt kunde rulla ut därifrån. Nu längtar vi tills Carros bebis kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0