Lördag i Stockholm: Bröllopsfesten

Det blev lördag i Stockholm och jag drog upp mina syskon svintidigt för att gå på Adoores sample sale, haha. 
 
Hittade två klänningar till 70% rea så det var en win.
 
Efter shoppingen gick vi till den italienska restaurangen Basta som ligger ovanpå Åhlénshuset för att äta lunch. Alice och Carl var urgulliga i vanlig ordning.
 
Hade den här utsikten!
 
Åt pasta med kyckling, grädde och pinjenötter, mmmm.
 
Vi alla var nöjda med lunchen, så kan absolut rekommendera det.
 
Sen åkte vi hem, gjorde oss i ordning och klockan 17 var det dags för bröllopsfest. Min kusin Frida har gift sig med sin Tomasz och det skulle firas. Hon var strålande vacker <3
 
Mamma och pappa var där!
 
Alice och Carl.
 
Min faster Eva, jag och min syster Sarah.
 
Carl, Sös, Alice och jag. Hade så kul med dessa hela kvällen <3
 
Lokalen var så fint pyntad med rosa blommor och namnlappar.
 
Första talare var Tomasz som höll ett fint och roligt tal till Frida.
 
Så åt vi en jättegod buffé till middag, men den glömde jag fotografera. Här är i alla fall tårtan.
 
Jag hade bland annat Alice som bordsdam, mycket trevligt.
 
Helt plötsligt, från ingenstans, kom det upp en orkester som började spela. Så häftigt!
 
Tomasz och Frida dansade bröllopsdansen och sedan så anslöt vi andra.
 
När orkestern hade spelat klart kom det två DJs och vi dansade tills fötterna inte orkade mer. Klockan 02 var jag i säng och fick sova helt ostört fram till klockan 10. Vilken lyx!
 
Tack Frida och Tomasz för en fantastisk kväll. På söndagen körde vi hem till Skåne igen och Stockholmshelgen var slut. Men vilken panghelg det var! Kommer leva länge på den.

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad härligt med fest och att få dansa. Ni verkar ha bra väder. I Stockholm bara 12. jAg skulle gärna ha 20 gr. kram. 😊

2022-09-20 @ 22:39:54

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0