Thomas Stenström, kardemummabulle och ommöblering

Hej och välkommen till en helg under min semester. Sista helgen i juli för att vara exakt. Jag, Dan och Frans startade lördagen med att gå till en lekplats vid Slottsparken. Den är perfekt för mindre barn! Lätt för Frans att klättra upp i rutschkanan själv osv.
 
När det var dags för Frans att sova gick vi en runda i Slottsstaden. Jag gick inom St Jakobs och köpte en kardemummabulle.
 
Perfekt färdkost!
 
Vi gick förbi en italiensk affär som jag var tvungen att kika i. Mmmm, pastaaaa.
 
Efter en timmes promenix gick vi hem och jag började göra mig i ordning för kvällen. Sminkade mig länge, länge.
 
Jag skulle på Thomas Stenströms konsert i Helsingborg!
 
Hade på mig en av Stenströms merchtröjor och knät en scarfs i håret.
 
När jag och Sös kom fram till Helsingborg ösregnade det. KUL kände vi.
 
Men sen kom solen, hurra!
 
Taggad på att se Stenström för 5e gången hehe.
 
Otroligt bra konsert! Och vi var hemma alldeles för sent.
 
Nu är det söndag och jag och Dan körde en sväng till IKEA. Vi började med lunch och kanelbullar som sig bör.
 
Sedan handlade vi hur mycket som helst. Vi håller nämligen på att möblera om här hemma.
 
I riktig Sofieanda så skulle vi börja med ommöbleringen direkt på söndagskvällen såklart. Mmm, kaoset innan det blir fint.
 
Frans tyckte det var riktigt kul.
 
Sovrummet före:
Okej, så det vi gjort är att möblera om i sovrummet och försökt göra Frans rum mer till hans eget. Men vi börjar med sovrummet. Tidigare hade vi sängen ståendes såhär i rummet.
 
Och Frans spjälsäng stod här.
 
Sovrummet efter:
Och nu ser det ut såhär! Vi flyttade sängen, köpte nya nattduksbord och nya lampor.
 
Frans spjälsäng har flyttats in till vårt "tredje rum" som nu helt och hållet ska bli hans rum och vi har ställt en byrå här istället. Ja, jag ska försöka hitta en bra lösning för alla sladdar.
 
Vi är så nöjda i alla fall! Rummet känns mycket större. Nu ska det bara in en matta, en tavla och Dan är väldigt sugen på att sätta upp en TV. Det kommer bli bra! Frans rum är inte helt klart än, så det kommer ni få se i ett eget inlägg.
 
Avslutar det här inlägget med en middag. Ugnsrostade rotfrukter jag hade hemma, slängde ihop till en sallad och åt med burrata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0