Black week: Träning, Thanksgiving och kalasprepp

Förra veckan var det Black week och därför en viktig vecka på jobbet. Detta är vår största säsong på året! Jag började i alla fall veckan med träning. Vår tränare José har ritat Mariah Carey på tavlan och som uppvärmning gör vi burpees varje gång hon sjunger "you" i All I want for Christmas is you.
 
Det var kallt och vintrigt ute och till middag värmde jag Keldas tomatsoppa och gjorde varma knäckebröd i ugn. Här hittar ni recept på dem.
 
Blev så gott! Tack Regina för tips.
 
Pga Black week var det mycket roligt inplanerat på jobbet. På tisdagen fick vi storfrukost med smoothie och bananbröd.
 
Det var "Bali-tema" och hela kontoret var pyntat med blommor.
 
Klockan 16 lämnade jag dock kontoret för att hämta Frasse. Vinterkläder på javisst.
 
Gick till Maxi och köpte grejer som var på kampanj. Det blev lövbiff med rotfrukter i ugn och sallad med burrata. Vilken lyxtisdag!
 
Nu är det torsdag och jag skulle lämna Frans på förskolan. Det ösregnade ute men Frasse var varm och torr i sin vagn. Kul för honom!
 
Klockan 11 var det dags att träna. Detta var sista träningen på en vecka för sen blev jag förkyld :(
 
Efter träningen jobbade jag hemma, men på eftermiddagen gjorde jag mig i ordning för att åka in till kontoret.
 
Min kollega Chérie hade stått hela dagen och gjort en Thanksgivingmiddag till hela kontoret! Nämen sluta.
 
Åt mycket och länge.
 
Klockan 17 vinkade jag hej då och tog bussen hem. Jag behövde baka och fixa lite inför Frans kalas i helgen.
 
Vi bakade kladdkakemuffins. Frans vill vara med så mycket nu när man lagar mat. Han stjälper ju mer än vad han hjälper, men jaja.
 
Nu är det Black Friday! Min kollega Ylva hade bakat tårta dagen till ära.
 
Efter arbetsdagen gick jag och hämtade ballonger till kalaset.
 
Resten av fredagskvällen förberedde och städade vi och när Frans gått och lagt sig slog jag in paket. Dagen efter var det kalas för vår lilla 2-åring. Men mer om det i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0