Frasses födelsedagshelg

Hej och välkommen till Frasses födelsedagshelg! Vi bestämde att jag och Dan också skulle fira honom ordentligt på lördagen, trots att hans födelsedag först var på tisdagen. Så han fick presenter i sängen när han vaknade och så sjöng vi.
 
Vi skulle ha öppet hus hela lördagen och hade bjudit in nära vänner och familj. 
 
Dagen till ära matchade vi i grönt hela familjen. Min jumpsuit är från & Other Stories och Frans skjorta med små granar på är från Lindex.
 
Hej från oss! Dans skjorta är från JL om någon undrar, hehe.
 
Klockan 13 började gästerna anlända.
 
Frans farmor och farfar kom först och därefter kom min syster. Moster Sarah är Frans stora favorit som ni ser.
 
Och ursäkta, men låt oss ta 4 bilder för att titta på vår otroliga kakbuffé.
 
Jag hade bakat kladdkakemuffins, min syster gjort cheesecakes och så hade vi köpt vetebröd från ICA Maxi.
 
Tårtan beställde jag också från ICA Maxi. Den var kanske inte så jättegod och den var ganska torr. Men tyckte i alla fall att den var fin.
 
Dagen bjöd dessutom på strålande sol.
 
Under dagen tog jag nästan inga bilder. Men Frasse hade sååå kul. Här är han med sin bästis Henri <3
 
Nu är det söndag och Dan städade nästan hela lägenheten medan jag och Frans sov. Sedan bestämde vi oss för att bege oss ut i solen.
 
Det var kallt och jag hade på mig min nya väst från & Other Stories som jag knep under Black Friday. Ett otroligt användbart plagg måste jag säga.
 
Vi mötte upp vår granne Magdalena och hennes barn Klara och Jakob och gick en runda på stan. Avslutade sedan promenaden i Pildammsparken.
 
På kvällen lagade vi pasta bolognese och satte upp Frans nya adventsljusstake som han fick i födelsedagspresent av sin mormor och morfar.
 
Och så var födelsedagshelgen slut för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0