Två dagar i Stockholm

Så en tisdag för ett par veckor sedan åkte jag med mitt jobb till Stockholm. Det var Frans födelsedag och jag kände mig som världens sämsta mamma. Vi hade ju firat honom ordentligt helgen innan och han förstod inte ens att det var hans födelsedag. MEN ÄNDÅ. Såg ut såhär i kavaj från Sanne Alexandra, tröja från Gina och byxor från & Other Stories. Jag vet att spegeln är skitig.
 
Ett par timmar och en tågresa senare var jag, Madde och Anna i Stockholm. Vi checkade in på Haymarket som var ordentligt julpyntat.
 
Mmm, här skulle jag sova bra.
 
Lämnade saker på rummet och begav mig ut direkt igen.
 
Jag och Madde bestämde oss för att äta lunch på Gretas. Här har ni Madde!
 
Jag åt rödbetsrisotto med fisk. Mycket gott, och fint!
 
Sedan gick vi på lite möten och jobbade. När klockan var 16 mötte jag upp min lillebror på hans jobb.
 
Kungsträdgården var väldigt fin och snötäckt.
 
Efter ett par ärenden gick jag tillbaka till hotellet och gjorde mig i ordning.
 
Vi mötte upp vår föredetta kollega Calle och åt middag på Supper. Det var mycket gott! Sen var det dags att gå hem, vi skulle nämligen på konferens dagen efter.
 
Nu är det onsdag! Vår kampanj Esportsmaterialaren hade blivit nominerad i två kategorier i Resumées Inhouse Awards. Därav skulle vi gå på konferens och höll tummarna för pris.
 
Madde och jag.
 
Klockan 09 började intressanta talare berätta om olika case. Mycket lärorik och intressant dag!
 
Det blev inget guld för oss, men vi kom 3:a i en av kategorierna som vi var nominerade i. Är mycket stolt!
 
När konferensen var slut åkte vi in till stan igen. Alltså såååå mycket snö var det.
 
Vi gick förbi NK och Caias pop-up.
 
Tittade på den fina julskyltningen.
 
Efter att ha gjort oss i ordning på hotellet tog vi tunnelbanan till Söder.
 
Vi hade bokat bord på Café Nizza.
 
Madde och Anna, två favoriter <3
 
Vi beställde Nizzas Cacio e pepe.
 
Och delade på en mandelkaka och en valnötspaj till efterrätt.
 
Sen kramades vi och skålade för bronsmedaljen.
 
På torsdagen tog vi tåget hem till Malmö igen. Tack Stockholm för att du var så fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0