Förra helgen: Långpromenad, Tekniska museet och söndagspasta

Lördag
Nu skruvar vi tillbaka klockan till förra helgen. Vi skulle egentligen haft Sarah och Niclas på middag, men de blev sjuka och planerna blev inställda. Som alla andra planer just nu blir på grund av sjukdom. Aja, det var bara att ta sig i kragen och vi planerade en heldag ute. Vi började med att traska ner till stan.
 
"Vill du ta hissen eller rulltrappan?" frågade jag Dan på Lindex. Rulltrappan svarade Dan, den galningen.
 
Jag sprang in på Noa Noa och köpte den här manchesterklänningen fast i mörkblå istället.
 
Sen gick vi upp till Triangeln för att äta galette på Crêperie Bretagne. Det var mycket gott och Frans sov sig igenom hela lunchen.
 
En av de få soliga dagar i januari.
 
När Frans vaknat var det dags att rasta av honom på Tekniska museet.
 
Mycket kul att undersöka!
 
<3
 
Sen var vi klara med dagens långrunda, en hel mil promenerade vi. Vi gick hem, tände ljus och korkade upp bubblet.
 
Till middag åt vi Toast Skagen!
 
Goooott. Åt mer än den här portionen då alltså. Hallå, vad tror ni om mig.
 
Sen gick jag och lade mig den eminenta tiden klockan 22 🤷🏻‍♀️
 
Söndag
Det blev söndag! Vår soffpotatis ville chilla i soffan och titta på TV på morgonen.
 
Sedan städade vi och fixade, fast att det inte alls syntes pga leksaker överallt. Vi håller på att jobba på en lösning där vi får mer förvaring och roliga saker på väggarna. Kommer bli bra! Snart får jag mitt hem tillbaka.
 
På kvällen kom vår granne Magdalena och hennes son Jakob på middag. Jakob är lika gammal som Frans, vilket är perfekt. De leker och jagar varandra medan vi vuxna kan sitta stilla och äta. Till middag blev det bolognese som fått koka på spisen några timmar. Perfekt söndagsmat.
 
Sen var förra helgen slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0