Sofie testar heatless curls

Jag har testat det här med heatless curls och det ska vi såklart titta på!
 
Mina vänner Regina och Emma gör båda heatless curls lite då och då och det blir FAB på dem. Till slut var jag tvungen att testa själv. Beställde den här glorian från LYKO som man kan sova med.
 
Kollade lite tutorials men tyckte det var knepigt att rulla upp håret. Och ännu svårare att rulla ut det dagen efter heh.
 
Såhär blev det när jag rullade ut håret morgonen efter. Lite vågigt.
 
Framför allt volym skulle jag säga, och så såg det trevligt ut fast att jag egentligen behövde tvätta håret.
 
Behövde absolut testa igen vilket jag gjorde ett par dagar senare.
 
Mycket bättre!! Tog i saltvattenspray innan jag rullade upp håret och det blev bättre och höll längre. Jag försökte ta mindre slingor i taget också. Problemet för mig är att få det fint där bak. Det liksom lockar sig inte lika lätt där av någon anledning.
 
Så igår var det dags igen, tredje gången gillt!! Försökte vara noga och tog små slingor.
 
Och idag vaknade jag upp med Hollywood-hår.
 
Är överlag väldigt nöjd! Ett smidigt och enkelt sätt att fixa håret på. Tänker också att jag får till knycken ju fler gånger jag testar. Rekommenderar helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint! Jag köpte samma MEN jag fattar inte hur man får till håret där bak? Svårt att förklara men desto mer hår man rullar upp är det ju svårt att få det håret som redan är upprullat snyggt - Har du tips på tutorials att titta på? :)

Svar: Nej jag håller heeelt med! Har också problem med att få till lockarna där bak. Det blir typ alltid ganska rakt? Jag tittade på Hairtalk by Emelies tutorial. Eller hennes reels liksom. Vi får fortsätta testa oss fram! haha
Sofie Strandberg

2023-07-03 @ 09:42:40
Postat av: minbloggochlivet

Så fint du blev i håret :). Det blev jätte fint när du använde saltvatten.

Svar: Tack!
Sofie Strandberg

2023-07-05 @ 14:52:17
URL: http://minbloggochlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0