Vattkoppor, Julie vinbar och något väldigt rosa

Det har inte varit lätt på sistone. Det har varit mycket vabb och jag och Dan har turats om att vara hemma med Frans. En måndag hittade vi massvis med prickar på Frans och förstod först inte vad det var. Vi tog bilder och skickade till Vårdcentralen och de trodde det var höstblåsor.
 
Men på tisdagen blev det ganska uppenbart att det var vattkoppor. Redan?! Aja, skönt att ha det överstökat.
 
Nu är det onsdag och Dan vabbade medan jag sa hej då jag drar till kontoret. Det var snö ute.
 
Efter arbetsdagen gick jag och ett par kollegor till Julie Vinbar. Nya favoritstället!
 
Drack två glas pet nat och hade fina samtalsämnen innan jag gick hem till sjukstugan igen.
 
Nu är det torsdag och jag tränade på Brave.
 
Promenerade hem genom stan och längtade efter vår.
 
På fredagen jobbade jag halva dagen och vabbade halva. Jag och Emma gick till LU på Davidshallstorg för att äta lunch.
 
Fina Emma!
 
På eftermiddagen hängde jag och Frans på folktomma lekplatser och försökte underhålla oss. 
 
Man märker att han också blir rastlös av att bara vara hemma.
 
Förresten har Frans fått så lockigt hår. Gulligt! Dan har rätt vågigt hår, så det hade varit roligt om Frans fick ärva det.
 
Veckan efter fortsatte vabbandet. Frans var hemma med vattkoppor totalt 1,5 vecka.
 
Men när jag inte var hemma hängde jag på kontoret. Träffade bland annat min kusin Frida och åt lunch på Klang.
 
När Frans sen äntligen var på förskolan blev jag lite förkyld och fortsatte att jobba hemifrån. Tröstade mig själv genom att prova den här väldigt rosa jumpsuiten på & Other Stories. Den fick dock inte följa med hem.
 
Och ett par dagar senare blev Frans sjuk igen, fast förkyld den här gången. Kul med förskolehäng och en vinter som aldrig tar slut!
 
Imorgon är det fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0