Helgen: Föräldraledig, vinmässa och minikalas

Vi ska kika på min helg! Jag ligger lite back med bloggen som ni vet och känner att jag aldrig hinner ikapp. Så nu hoppar jag direkt till helgen som precis var. Häng med!
 
Fredag
Den börjar här. Frans förskola var stängd och jag var därför föräldraledig. Dan var på kontoret och jag och Frans började dagen med att hänga på lekplats. När Frasse sen tog sin nap passade jag på att göra mig i ordning.
 
Vid 13 kom min mamma och hälsade på och vi bakade kladdkakemuffins. Frans smaskade i sig slickepotten som ni ser.
 
Mormor och Frans <3
 
Vid 16 hade vi klipptid bokad för Frans och sedan mötte vi upp Dan på Saluhallen.
 
Det var ju fredag och då skulle vi såklart äta pasta från Papi.
 
Efter middagen var det dags för det obligatoriska fredagsbadet. Som Frans älskar det.
 
Avslutade kvällen med att hänga i soffan i pyjamas tills det var dags att sova.
 
Lördag
Ny dag! Ber om ursäkt för spegeln, ska fixa den nu i veckan hehe.
 
I alla fall! Jag hade en ny kjol från Arket och den skulle få följa med ut på roligheter.
 
Klockan 12 mötte jag upp Sarah, Carro och Emilié vid Slagthuset. Det var strålande sol.
 
Vi skulle nämligen på vinmässa!
 
Alltså dessa gullisar <3 Så mycket energi jag får från dem.
 
Vi gick runt och smakade och smakade och smakade. Till slut behövde jag mat. Köpte nötter, oliver, chips, ostbågar och pizza. Allt gott liksom.
 
Sen hängde vi till stället STÄNGDE. Från 12 till 19 drack jag alltså vin med tjejkompisar. Har ni hört en bättre lördag?
 
Traskade hem genom ett vackert Malmö.
 
Söndag
Nu är det söndag och vi skulle ha ett minikalas för Frans. Jag var ju någorlunda trött från dagen innan om jag säger så, men dagens gäster var Carro, Sarah och deras familjer så jag var liksom i ett lika trött sällskap haha.
 
Frans fick bland annat en brandbild i födelsedagspresent!
 
Så så nöjd <3
 
Dags för fika.
 
Tro det eller ej men jag hade bakat! Både kladdkaksmuffins och scones. Mmm, perfekt efter en dag på vinmässa.
 
Sen härjade kidsen i Frans rum.
 
En så fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0