Tisdag och onsdag i Stockholm

Välkommen till en ny dag i Stockholm. Det var tisdag och jag traskade ner till matsalen för att äta frukost. Alltså, jag ÄLSKAR frukost. Men om jag har en hel dag med saker planerat så kan jag inte äta mycket, då blir jag alldeles för dåsig. Så hotellfrukost brukar vara lite bortkastat på mig. Frukostbuffén på Haymarket by Scandic var i alla fall fantastisk. Trots att jag bara åt en macka och drack kaffe.
 
Jag hade lite möten inbokade och traskade runt i stan. Det var längesedan jag gjorde sånt här själv, promenera runt i en storstad jag inte känner och försöker hitta mig fram. Men det gick bra! Lyckades till och med åka rätt med tunnelbana hehe.
 
Nu är klockan 15 och jag svidade om för att gå på AW med min kusin Caroline som bor i Stockholm.
 
Vi gick till Thelins Grand Café i Kungsträdgården.
 
Min fina kusin Caroline. Så kul att hinna träffa familj och vänner också!
 
Efter en stund mötte vi upp Alice och tog ett sista glas innan det var dags för nästa destination.
 
Vi hade nämligen bokat bord på Café Nizza.
 
Där hittade vi min lillebror Carl som sippade på en dry martini.
 
<333
 
Vi beställde in en fyrarätters middag. Först ut: rödbetor.
 
Därefter åt vi fermentata cacio e pepe, som var pasta gjord på surdeg. Otroligt gott!
 
Till varmrätt åt vi någon fisk jag nu inte kommer ihåg. Men gott var det.
 
Så gott och mysig stämning.
 
Till efterrätt åt jag och Alice chokladganache medan Carl åt mandelkaka.
 
Sen var det dags att ta tunnelbanan tillbaka till Hötorget och hotellet. En så fin dag och kväll.
 
Nu är det onsdag. Jag hade akut hemlängtan och FaceTime:ade Dan och Frasse som var sjuk och hemma från förskolan. Packade sedan ihop allt och checkade ut från hotellet.
 
Därefter mötte jag upp min lillebror och kramade honom hej då innan jag gick till Centralstationen och tog tåget hem.
 
Äntligen hemma hos min lilla familj. Så fina och lärorika dagar i huvudstaden, men hemma är absolut bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0