Augustikalas och Ystad djurpark

En lördag för gaaanska många veckor sedan (😅) var vi hembjudna till Carro och Johan på kalas. Deras son Oscar hade precis fyllt tre!
 
Det var strålande väder och kidsen gick loss i trädgården.
 
Jag gick mest loss på fikabordet :) Hipp hurra för Oscar!
 
Vi lekte och fikade länge och sedan körde vi hem till mina föräldrar för att äta middag.
 
På söndagen tog Frans sovmorgon, som sig bör när man festat dagen innan.
 
Men så fort han vaknat gjorde vi oss i ordning för utflykt. Vi skulle till Ystad djurpark.
 
Vi mötte upp Carro, Johan, Sarah och Niclas med sina familjer och spenderade ett par timmar här.
 
Så kul! Har aldrig varit på Ystad djurpark tidigare, men kan absolut rekommendera det.
 
Vi sa hej till alpackor.
 
Gulle-Sixten!
 
Kidsen sprang runt och lekte.
 
Visste inte ens att de hade kameler och zebror? 
 
Och papegojor! Fågelrädd som jag är höll jag mig på behörigt avstånd.
 
Det blev dags för lunch. Varma mackor till mig och Dan och pannkakor till Frans. Man kan tro att detta var en lugn och mysig stund, men det var det inte. Vi blev invaderade av getingar och slängde i oss maten.
 
När klockan närmade sig 14 var det dags att köra hem och hålla söndag. En riktigt mysig helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0