Helgen: Brunchhäng och hemmafix

Nu kikar vi på hur helgen har varit!
 
I lördags vaknade vi pigga och glada, drack morgonkaffe och gjorde oss i ordning. Jag och Dan skulle hem till Carro och Johan på brunchhäng, så jag tog på mig min mest brunchiga outfit. Med diadem och allt.
 
Svart tunika, ljusblå jeans och ballerina skor.
 
Men innan vi anlände hos Carro och Johan hälsade vi Niclas farmor i hennes trädgård. Där var också Niclas föräldrar med deras lilla valp!
 
Ooooh heeeej Iris!!! Vilken förmiddag det blev!
 
Sedan körde vi vidare till Bjärred och Carros och Johans nybyggda trädäck. Vilket jobb de har gjort!
 
Mitt gulliga brunchgäng! Sen satt vi ute i solen från klockan 13 till 17. Då frågade Carro och Johan om vi ville stanna på middag också, och självklart ville vi det!
 
Vi grillade och åt potatisgratäng och umgicks till klockan blev tolv och det var dags att köra hem igen. Härliga lördag!
 
Klipp till söndag och jag hade inte jättemycket inplanerat. Dan skulle sitta och fixa med datorgrejer hela dagen så jag passade på att göra saker hemma. Hade på mig väldigt "hemmafixiga" kläder.
 
Jag har velat byta ut tavlorna i sovrummet ett tag och när jag fick min mammas tavla var det dags! Älskar när jag ber Dan "ge input" och det slutar med att han gör allt istället, haha. Det där med att mäta när man ska hänga upp tavlor är inte riktigt min grej. Vill bara spika upp och bli klar.
 
Titta så fint det blev! Tavlorna har min mormor och morfar köpt i Paris en gång för längesedan <3
 
Jag kände mig inte riktigt klar, så jag begav mig ner till AB Småland på stan för att handla lite mer att sätta upp på väggen. Mer om det i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0