Tokyo: Todoroki Valley, Meguro River och resans sista ramen

Det blev lördag vecka 2 i Tokyo och vår näst sista dag. Tidigt på måndagen åkte vi hem, så vi hade bara lördagen och söndagen kvar. Vi bestämde oss därför att försöka hinna med så mycket som möjligt av det vi ville se. Vi gick upp tidigt på lördagen och tog tunnelbanan till vår första destination.
 
Vi hade färdkost i form av en liten, varm kaffe vi köpt i en vending machine. Detta spännande land alltså.
 
Och så var vi framme vid Todoroki Valley! En fantastisk liten nationalpark mitt i stan.
 
Titta bara!
 
Här gick vi runt och tittade på tempel och den fantastiska naturen.
 
Dan kan verkligen sina utflyktsmål.
 
Och självklart ett par citrusfrukter på det.
 
Todoroki Valley är ganska litet så det går ganska snabbt att gå igenom.
 
När vi kände oss klara gick vi tillbaka till tunnelbanan.
 
Och åkte till Meguro Station för att kika på Meguro River.
 
Nu började hösten verkligen närma sig sin peak. Det var så vackert.
 
Så hade vi plötsligt checkat av två av dagens utflyktsmål. Nu började vi bli hungriga och ville samtidigt vara ute i det härliga vädret.
 
Vi gick tillbaka till tunnelbanan.
 
Och åkte till Yoyogi, handlade ett par onigiris och traskade vidare till Yoyogi Park.
 
Vi slog oss ner tillsammans med alla andra och åt. Det var så mysigt, barn spelade fotboll och hundar sprang omkring. "Måste vi åka hem?" frågade jag Dan.
 
När klockan närmade sig 16 promenerade vi hem till hotellet igen. Slutar aldrig att slås av denna vackra natur.
 
Och så gjorde vi oss i ordning för vår sista lördagkväll i den här staden. Kvällen till ära hade jag på mig en ny klänning från Uniqlo.
 
Vi bestämde oss för att gå till Mensho San Francisco som vi besökte vår allra första kväll på resan. Ändå fint att vi åt både resans första och sistra ramen här.
 
Vi fick ett bord och under bordet kunde man lägga sina jackor och värdesaker i en sån här korg. Hur smart?
 
Dan beställde en ramen smaksatt med matcha.
 
Min gulliga man. Dan har aldrig varit så aktiv på Instagram som under den här resan <3
 
Jag åt en ganska stark ramen med lingon och krossade jordnötter. Mycket god!
 
Och så delade vi på ett par dumplings.
 
När vi ätit upp bestämde vi oss för att gå en promenad och hittade ett otroligt instagramvänligt område. Tokyo kan verkligen det här med julpyntning. Kidsen gillade det också.
 
Och så avslutade vi dagen med crêpes i Harajuku. Vilken dag det var! Jag är ändå imponerad över hur mycket jag och Dan hann göra på en dag?
 
Nu är det endast söndagen kvar på Tokyoresan! Mer om det i nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: M

Så underbara bilder! Förstår att ni inte ville åka hem! 😍

2020-01-13 @ 08:52:54

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0